Huset stod klart 1991 för inflyttning.

Fastigheten ägs av Brf Triangeln i Malmö, org.nr. 716407-0414.

Antal lägenheter är 93 och affärslokaler är 13. Lägenheterna fördelar sig på 28 tvårumslägenheter, 40 trerumslägenheter, 20 fyrarummare och 5 femrumslägenheter.

Fastighetsförvaltare är föreningens styrelse och ekonomisk förvaltare är Nabo.

Anslag finns i trapphusen med uppgifter om förvaltare och funktionärer.

För trivsel och trygghet

Styrelsen är mycket angelägen om trivsel och trygghet i boendet. Du kan hjälpa oss!

Var noga med att aldrig släppa in okända i huset  och att inte obehöriga följer med in när du passerar ytterdörrar.

Använd aldrig trapphus som uppställningsplats. Detta är ett krav från brandmyndighet och ett måste för lokalvård och trivsel. Cykelförråd finns i källarplan och i anslutning till lastgården.

Iaktta aktsamhet inte bara i egen lägenhet utan också i allmänna utrymmen.

Rapportera om du upptäcker skadegörelse så att gemensamma utrymmen alltid kan hållas snygga.

Respektera ordningsregler såväl allmänt som i tvättstugorna.

Gemenskap

Ett medlemsblad, ”Triangelnytt”, kommer med fyra nummer per år och berättar om aktuella boendefrågor.

Bred föreningens kontor på gården finns en brevlåda där meddelanden kan läggas till styrelsen och fastighetsskötaren.

Den första måndagen i månaden hålls Öppet hus. Då finns någon från styrelsen där för att berätta nyheter och  lyssna till Dina frågor och/eller förslag.

Föreningens fritidskommitté arrangerar olika träffar under året.

Det finns möjlighet att hyra lokal, säckkärra, gasolgrill och tapetbord. Kontakta fritidskommittén eller fastighetsskötaren.

Du som känner för att hjälpa till med något i föreningen, kan vända dig till styrelsen för vidare information.

Övrigt

Medlem får inte utan styrelsens tillstånd företa väsentliga ändringar i lägenheten.

Glöm inte anmälan gällande el-abonnemang vid överlåtelse.

Det finns möjlighet till boendeparkering. .